Popüler Sinema
Popüler Sinema
Ana Sayfa
Arama
arama
Üye
giriş yap
Follow @populersinema
Bölümler
VİZYON
SEANS BİLGİLERİ
ELEŞTİRİ>
HABER
DOSYA
RÖPORTAJ
DİZİ
EKRAN
BLOG
"Kerem Akça" için arama sonuçları
Haberler
İçerik
Kerem Akça’nın Sinema Atölyesi Başlıyor
Yazarımız Kerem Akça’nın 10 hafta sürecek Tür Sinemasının 100 Yılı adlı sinema atölyesi 03 Kasım’da Kadıköy KargART’ta başlıyor.
İçerik
Sinema yazarı Kerem Akça'dan sinema atölyesi
Sinema yazarı Kerem Akça’nın 10 hafta sürecek Tür Sinemasının 100 Yılı adlı sinema atölyesi 03 Nisan’da Kadıköy KargART’ta başlıyor.
Dosyalar
İçerik
Romantik-komediye alternatif yaklaşım
“Mükemmel Plan”ın vizyona girmesiyle birlikte bağımsız sinemadaki romantik-komedi şablonuna bakış attım.
İçerik
İçinden "Uçak" geçen filmler
“Öldüren Hata”nın DVD’sinin çıkmasını ve Robert Zemeckis’in “Uçuş”unun vizyonunun yaklaşmasıyla birlikte sinemada ‘uçak’ı bir parçasına dönüştüren filmler arasında yolculuğa çıktım.
İçerik
Parodi Filmleri: Filmleri otopsiye yatırmanın ‘komedi’cesi
Belli bir şablonu, türü ve formülü ti’ye almak inşa edilen, bütün amacını da bu omurga doğrultusunda tanımlayan bir alt tür. Parodi filmleri, komedinin bir kolu olarak sinemada yıllardır ‘dönemi’ne ve kuşağına göre ivmeler değiştirerek yoluna devam etmiştir.
İçerik
Antolojik ya da skeçli filmler
“Sadakatsizler”in vizyona girmesiyle gündeme gelen, bizde ‘skeçli film’ adıyla bilinen ‘anthology film’ konsepti, ‘kısa filmler’den uzun metrajlı bir film inşa eden eserlere verilen addır. Sinemada ya önde gelen sanat filmi yönetmenlerinin ‘festivaller’e uygun projeleriyle, ya da ‘korku’ kitlesini hedefleyen ‘korkutucu-ürkünç hikayeler’den oluşmasıyla bilinir.
İçerik
Slasher filmleri: Korkunun ‘ciddiyet’ ile imtihanı
1960 yılında doğduktan sonra belli dönemlerde furyaya dönüşen ‘slasher filmi’, polisiyenin seri katil filmi alt türünün şiddet ve istismar öğeleriyle yoğrulmuş korku versiyonudur. Sinemada fazlasıyla genç kitleyi yakalamak için kullanılan bu şablonun tarihsel gelişimini ele aldım.
İçerik
İdeolojisiyle tehlikeli, şablonuyla yeniliklere açık
Geçtiğimiz hafta “Esaret”in vizyona girmesiyle aklımıza gelen rehine gerilimleri, “Köpeklerin Günü”nden “PVC-1”e, “Fidye”den “Sıkıyönetim”e uzanan örnekleriyle ‘dünya çapı’nda temsil bulan bir tür. Ben de alanın ‘sosyopolitik/ahlaki sorgulamalar’a odaklanan omurgasını, duruşunu, tehlikeli ideolojik bakışını ve zeki müdahalelerle sarsılıp güncellenmesinin sonuçlarını mercek altına aldım.
İçerik
Akıl Hastanesi Filmleri
Bu ay “Cinnet Gecesi” ve “Tımarhane” gibi akıl hastanesi motifinin korkunun içine sokan filmleri izleyince, aklımıza takılan buradan çıkan formüller oldu aslında. Akıl hastanesi filmi de “Shock Corridor” ve “Guguk Kuşu” gibi saygı duyulan örnekler verse de sinemada çok başvurulan bir alan değil. Bunun sebebi şablonun büyük oranda kısıtlı alana sıkışması ve akıl hastası karakterlere yaklaşımıyla ahlaki açıdan tehlikeli boyutlara uzanması aslında. Son dönemdeki akıl hastanesi filmlerine bakınca ise bu sıkıntıları genelde ‘masalsı-fantastik’ bir dokunuşla bertaraf etmeye çabalayan üretimler görebiliyoruz.
İçerik
Psikiyatri seansının gerilimli formülü
Kapalı alanda sıkışmanın korkuda bir formül oluşturduğu söylenebilir. Bu durum da bu hafta vizyona giren “Uyarısız Şiddet: ATM” ile bir kez daha karşımıza çıkıyor. Peki sinema tarihi boyunca Alfred Hitchcock, Vincenzo Natali, Neil Marshall ve Mustafa Altıoklar gibi çeşitli isimlerin elinden geçmiş bu şablon, ne kadar aktif ve donanımlı?
İçerik
2000’ler Fransız sinemasına bakış
Yazın başlamasıyla birlikte neredeyse her hafta bir Fransız filminin vizyona girmesi tesadüf değil. Zira özünde çeşitli akımları ve entelektüel bilinci bulunduran ülke sineması, dünyada iz bıraktı. Ancak son dönemde daha ziyade 1998’de Gaspar Noé’nin “Herkese Karşı Tek Başına”yla yolunu açtığı Üçüncü Fransız Yeni Dalgası’nın izinde bir ‘auteur jenerasyonu’ oluşturmuş durumda.
İçerik
Formülleri ve hikayeleriyle futbol filmleri
“Babam İçin”in vizyona girmesiyle aklımıza sinema tarihinde çekilen futbol filmleri geldi. Peki spor filminin bu daha Avrupa bazlı alt türü nasıl yollardan geçerek bugünlere geldi?
İçerik
Kesişen hayatlara özel formül
Jean Renoir’ın “Oyunun Kuralı” ile sinemaya merhaba dediği bilinen kesişen hayatlar filmi, Federico Fellini’den Emir Kusturica’ya Robert Altman’dan Rodrigo Garcia’ya uzanan bir çerçevede sinema belleğimizde iz bırakmıştır. 70’lerde felaket filmlerinin ana şablonunu oluştururken şimdilerde romantik-komedilerde de ‘işlev veren’ bu formül, geçtiğimiz cuma “Dikkat Bebek Var!” ile karşımıza çıktı.
İçerik
Yeni Meksika Sineması’na bakış
Güney Amerika sinemasında Brezilya ve Arjantin’in daha uzun tarihleri olsa da, Meksika da önceleri yıldız yetiştirme enstitüsü olarak görev yapmıştır. Ancak 90’larda ‘Yeni Meksika Sineması’ adıyla yükselişe geçen bir ekol doğuran ülke sineması, yedinci sanata auteur yönetmenler armağan etmiştir. Ben de ‘iki arada bir derede’ kalıp Kuzey Amerika ile Güney Amerika’nın eğilimlerini birleştiren Meksika’nın sinemaya yaklaşımını ele aldım.
İçerik
Psikolojik dünyanın korkusal karşılığı
Atmosfer, tekinsiz öğeler ve sürpriz sonun üzerine giderken doğaüstü motiflerden uzak duran ve perili ev filmi ile akrabalık kuran bir alt tür. Gotik korku filmi Hitchcock’un “Rebecca”sı ile 1940’ta başladığı sinema yolculuğunu “Cinnet”, “Tiksinti”, “Büyü”, “Ölüm Provası”, “Küçük Kıyamet” ve haftaya vizyona girecek “Ölümün Sesi” gibi duraklardan geçerek sürdürüyor. En önemlisi de alt türün “Altıncı His” sonrası son 15 senede ‘canavar’ ve ‘hayalet’ gibi motiflerin saf dışı kalmasını takiben fazlaca korkunun uğrak temsilcisine dönüşmesi elbette.
İçerik
Çocuk rüyasıydı, sanat eseri oldu
“Pamuk Prenses’in Maceraları” ve “Pamuk Prenses ve Avcı”nın yaz sezonunda arka arkaya vizyona girmesini fırsat bilerek sinema tarihindeki peri masalı filmlerine bakış attık. Peki “Oz Büyücüsü”nden “Alis Harikalar Diyarı”ndaya uzanan ve arada fazlaca Avrupa’dan da destek alan süreçte neler olmuş?
İçerik
Olgunlara uygun bir şablon
“Siyahlı Kadın”ın ve “Öbür Dünyadan”ın vizyon takviminde yer bulmasını fırsat bilerek, sinemada ‘hayalet filmi’nin alt-alt türü olarak bilinen perili ev filmlerine bakış attık. 60’larda Hollywood’da ‘A sınıf’ bir yükselişe geçmesinin ardından son 10 yılda dünyanın diğer ülkelerindeki dönüşümcü temsilleriyle dikkat çeken bu alanı masaya yatırdık.
İçerik
Polisiyeyi polisiye yapan alt tür
Bu hafta Michael Mann’in kızı Ami Canaan Mann’in “Teksas Ölüm Tarlası”nın vizyona girmesi ile birlikte yeniden aklımıza gelen seri katil filmi, suç filminin içinden kendine çıkacak yer arayan ve son 30 yılda bir türe dönüşen polisiyenin en çok başvurulan adresi. Biz de 1927’de ilk örneğini verdiği düşünülen bu alt türün “Boston Canavarı”ndan “Ejderha Dövmeli Kız”a uzanan tarihine kısa bir bakış attık.
1
BOX OFFICE
TÜRKİYE
ABD
Tüm Liste
TÜRKİYE
1
ABD
1
Gezinti
Gezinti
VİZYONDAKİLER
SEANS BİLGİLERİ
ELEŞTİRİLER
HABERLER
DOSYALAR
RÖPORTAJLAR
DİZİ
EKRAN
BLOG
RSS
KÜNYE
İletişim
Bize Yazın:
Mesajınız...
Gönder
Max. 1000 karakter
Populer Sinema:
#txt
Mesaj Gönder:
Gönder
Max. 1000 karakter